PODSUMOWANIE ROKU MATEMATYKI 2018/2019
Za nami jużkoniec roku matematyki. Za nami również konkursy matematyczne, sukcesy i akcje.
Oto krótkie sprawozdanie z tego okresu.
KONKURSY
21 marca 2019 r. odbył się w naszej szkole Międzynarodowy Konkurs Matematyczny KANGUR. Zadania konkursowe nie wymagały od uczestników dodatkowej wiedzy, ale za to logicznego i twórczego myślenia. Uczestniczyło w nim 27 osób z klas IV-VIII (klasy IV – 7 osób, klasy V – 10 osób, klasy VI – 9 osób, klasa VIII – 1 osoba).
SUKCESY:
Wyróżnienia w tym konkursie zdobyły następujące osoby:
w kategorii BENIAMIN:
Michał Janusz z klasy V b
Weronika Baran z klasy V c
Wojciech Grabowski z klasy V c
w kategorii MALUCH:
Maja Krzysiek z klasy IV b
Serdecznie gratulujemy!
W maju 2019 r. odbył się XIII Jaworznicki Konkurs Matematyczny, w którym uczestniczyło 8 osób z klas IV-VI (klasy IV – 2 osoby, klasy V – 3 osoby, klasy VI – 3 osoby). Podczas konkusu rywalizowali ze sobą najlepsi uczniowie z wszystkich jaworznickich szkół.
SUKCESY:
I miejsce Wojciech Grabowski z klasy V c.
14 marca 2019 r. odbył się Szkolny Konkurs z okazji Światowego Dnia Liczby Pi. Uczniowie z kIas IV-VIII rozwiązywali liczbową krzyżówkę matematyczną. W konkursie wzięło udział 20 osób. Zwycięzców poszukajcie na zdjęciach:)
2 kwietnia 2019 r. odbył się również konkurs Puchacz Piotr, w którym udział brało 6 osób z klas pierwszych. Zobaczcie w galerii, jak pilnie pracowali podczas konkursu!
SUKCESY:
Przejście do II etapu - Nina Banasik z klasy I b.
Gratulujemy! Czekamy z niecierpliwością na kolejne sukcesy!
Z okazji Światowego Dnia Liczby Pi uczniowie uczestniczyli w akcji tworzenia liczby pi. Każdy uczeń miał przyporządkowaną cyfrę. Przyklejane cyfry utworzyły rozwinięcie dziesiętne liczby pi. Ile cyfr po przecinku udało nam się przykleić, spróbujcie policzyć na zdjęciach!:) Mam nadzieję, że w przyszłym roku pobijemy ten rekord!
Podczas rekolekcji wielkopostnych miłośnicy matematyki uczestniczyli w zajęciach szkolnych pt. ”Zrób sobie bryłkę”, na której można było… zrobić sobie bryłkę, a dokładnie bryłę platońską. Rozpoczęliśmy od czworościanu foremnego i poprzez sześcian, ośmiościan i dwunatościan dotarliśmy do dwudziestościanu foremnego! Jak dobrze bawiliśymy się – zobaczcie na zdjęciach.
Do zobaczenia w II półroczu ROKU MATEMATYKI- KRÓLOWEJ NAUK!