WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI 2019/2020

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
20 września 2020

Rok szkolny 2019/2020

   

Lp.

Klasa,

organizacja

Inicjatywy rodziców; działania we współpracy z wychowawcą,

innymi nauczycielami

1.

1a

wych.

I. Dymek

Organizacja imprez klasowych: Dzień Chłopaka, Dzień Pluszowego Misia, Obchody Głośnego Czytania „Dzień Słodziaków”, Andrzejki, Klasowe Mikołajki, udział w Koncercie Zimowym, Wigilia Klasowa, Dzień Babci i Dziadka, udział w obchodach Dni Bezpiecznego Internetu, Pasowanie na czytelnika, Dzień Mamy i Taty – akademia online.

Współorganizacja imprez szkolnych: Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020, Pasowanie uczniów, Dzień Edukacji Narodowej, udział w pikniku miejskim „Aktywne Dzielnice”,

Inne działania na rzecz szkoły:współudział w akcjach charytatywnych: „Góra grosza”, „Zbiórka nakrętek”, „Zbiórka karmy dla zwierząt”. Włączenie się w akcje społeczne organizowane przez MBP w Jaworznie – „Będzie dobrze” oraz „Pochwal się swoim pupilem”.

Zakupprzez rodziców: artykułów biurowych niezbędnych do pracy szkoły – papier ksero, papier ksero kolor, artykuły biurowe – sala 13.

2.

1b

wych.

A. Psioda

Imprezy klasowe: organizacja wigilii klasowej

Imprezy szkolne: upieczenie ciasta na Koncert Zimowo-Świąteczny .

Zakup przez rodziców: papieru ksero dla klasy 1b

3.

2a

wych.

J. Gut

Organizacja imprez klasowych: zgodnie z kalendarzem szkolnym: Dzień Chłopaka, Dzień Edukacji, Andrzejki, Klasowa wigilia, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Dziecka, Ojca (online).

Pomoc w przygotowaniu dzieci do występów (stroje, rekwizyty itp.): Aktywne Dzielnice, Zimowy Koncert , Mini Plyback Show oraz przygotowywanie wyrobów na Kiermasz Bożonarodzeniowy.

Opieka nad uczniami w czasie wycieczek szkolnych;

Opracowanie  jadłospisów dla 8- latka, 9-latka, broszur nt. zdrowego odżywiania

4.

2b

wych.

N. Chocho-rowska

Współorganizacja imprez klasowych:Dzień Chłopca, Klasowe „Święto dyni”, „Klub czytających babć i dziadków, Klasowy „Dzień Życzliwości”, Andrzejki klasowe, Klasowy „Dzień Pluszowego Misia”, Mikołajki klasowe, „Nim zabłyśnie choinka”- montaż słowno- muzyczny dla rodziców uczniów klasy , Wigilia klasowa „Herbatka dla Babci i Dziadka”- pomoc w przygotowaniu prezentacji multimedialnej , Walentynki klasowe , Zabawa Karnawałowa (poczęstunek w klasie i pomoc w dekoracji sali), Klasowy Dzień Kobiet, Klasowy Zawodowy Pokaz Mody - eliminacje do konkursu szkolnego.

Pomoc w organizacji imprez środowiskowych:Piknik Rodzinny dla dzielnicy Ciężkowice, Zimowy Koncert.

Pomoc w organizacji imprez szkolnych:przygotowanie uczniów do udziału             w Szkolnym Konkursie „Mini Playback Show”, podsumowanie konkursu SKO klas I-VIII za rok szkolny 2018/2019.

Zakup przez rodziców:materiałów biurowych do klasy, Ozobota - pomocy dydakt. do zajęć Koła Kodowania, przyłbic w okresie pandemii dla pracowni-ków szkoły,

5.

3a

wych.

P. Czajer

Organizowanie imprez klasowych: Dzień Chłopca, Andrzejki, Mikołajki, wigilia klasowa, kiermasz bożonarodzeniowy, zbiórka karmy dla Schroniska                                   w Sosnowcu, bal karnawałowy, Tłusty Czwartek, Dzień Kobiet,

Współorganizowanie imprez środowiskowych: Zimowy koncert - pieczenie ciast, zakup herbat, kaw, cytryn, rekwizytów na występ dzieci; przygotowanie ogródka szkolnego na grządkę warzywno-ziołową.

Zakup przez rodziców: choinki i ozdób świątecznych, metalowych pudełek, krzesła obrotowego do biurka, zakup i montaż desek drewnianych pod tablicą – ochrona ściany przed zabrudzeniami w sali 14; zakup tonerów, środków czystości, papieru ksero na rzecz klasy.

6.

3b

wych.

J. Jania

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka połączony z Świętem pieczonego ziemniaka w Geosferze, Mikołajki, Wigilia klasowa, Święto Babci i Dziadka, , warsztaty          z Zespołem „Ciężkowianki” oraz spotkanie rodzinne z okazji zakończenia klasy trzeciej w Klubie Ciężkowianka.

Imprezy szkolne:Piknik „ Aktywne dzielnice”, Koncert Zimowy (zakup strojów, pieczenie ciasta), bal karnawałowy dla klas I-III (zakup ozdób i wykonanie dekoracji sali gimnastycznej, przygotowanie poczęstunku dla dzieci).

Sponsorowanie: dekoracji do klasy i na uroczystości szkolne, zakup strojów dla dzieci, przygotowywanie poczęstunku dla zaproszonych gości, sponsorowanie materiałów biurowych.

7.

4a

wych. D. Prochowska

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka, Mikołajki, Wigilia klasowa, Dzień Kobiet.

8.

5a

wych.

M. Kocot

Imprezy klasowe: Dzień Chłopca, Mikołajki, wigilia klasowa, Dzień Kobiet

Imprezy środowiskowe: przygotowanie uczniów do występu na pikniku „Aktywne dzielnice”, organizacja poczęstunku na Koncert Zimowy, przygotowanie ozdób  na miejski Kiermasz Bożonarodzeniowy.

9.

5b

wych.

D. Pawela

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka, Wigilia klasowa, Dzień Kobiet.

Imprezy szkolne: ozdoby świąteczne na miejski Kiermasz Bożonarodzeniowy.

10.

5c

wych.

M. Suropek-Dygoń

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka, Andrzejki, Mikołajki, Wigilia klasowa, Dzień Kobiet, Klasa z Bitmoji, Tiktokowy Challenge, Dzień Dziecka,

Imprezy szkolne:Akademia 11 Listopada - Święto Niepodległości .

11.

6a

wych.

J. Rożkowicz

Zakup doniczek, kwiatów, nowych firanek, nowej gazetki,

Modernizacja klasy 40

12.

6b

wych.

M. Maślisz

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka, Andrzejki, Mikołajki, wigilia klasowa, Dzień Kobiet, poczta walentynkowa.

Imprezy szkolne:Akademia z okazji Odzyskania Niepodległości 11 Listopada.

13.

6c

wych.

M. Magiera-

Pol

Imprezy klasowe:sponsorowanie

Imprezy szkolne:pomoc w organizacji akcji charytatywnych, współorganizacja warsztatów Boccia dla klas 4-8

Zakup przez rodziców: zestaw bil do gry w Boccia, zakup papieru toaletowego (całoroczny), ręczników papierowych, laminarki - na potrzeby klasy i szkoły,

podarowanie książek do biblioteki szkolnej.

14.

7a

wych.

A. Dudek

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka, Wigilia klasowa, Dzień Kobiet.

Imprezy szkolne: Kiermasz Bożonarodzeniowy, dyskoteka klas siódmych.

15.

7b

wych.

J. Grzymek

Imprezy klasowe:Dzień Chłopaka, Wigilia klasowa, Dzień Kobiet, dyskoteka klas siódmych.

Imprezy szkolne:ciasto od klasy na Koncert Zimowy.

Zakup przez rodziców:wyposażenie sali 39 w biurko, artykuły papiernicze.

16.

8a

wych.

G. Chyżyńska

Imprezy klasowe: Dzień Chłopaka, Wigilia klasowa, Dzień Kobiet

Zakup przez rodziców:statuetek (Wiktory) dla absolwentów klasy VIII.

17.

Świe-

tlica

Ufundowanie nagród oraz współpraca z RR na zakup nagród w konkursach świetlicowych i szkolnych.

Pomoc materialna w przygotowaniu Koncertu Zimowego, pieczenie ciast.

18.

Biblioteka

Zbiórka książek do biblioteki.

19.

RSU

Pozyskanie sponsora stroików na groby.

20.

Dyrektor Szkoły

Współpracę z rodzicami, zwłaszcza z Radą Rodziców, a później – z Prezydium RR prowadził również Dyrektor Szkoły. W roku szkolnym 2019/2020 odbyły się dwa spotkania plenarne (stacjonarne) Rady Rodziców z udziałem Dyrektora (oba w I półroczu), na których m. in. podejmowano ważne dla uczniów i funkcjo-nowania Szkoły decyzje, uzgadniano wydatki, wspólne inicjatywy, podejmowano uchwały. Poza spotkaniami plenarnymi z RR (I półrocze), w okresie zdalnego nauczania (rozpoczęło się w marcu 2020), Dyrektor A. Hassa systematycznie kontaktowała się z Prezydium RR  (5 spotkań i kilka rozmów telefonicznych), zwłaszcza  z przewodniczącą RR – p. J. Siemek-Dzięburską, wspierała działania Szkoły świadcząc pomoc m.in. w toku organizacji Kiermaszu Bożonarodze-niowego, Pikniku Rodzinnego „Aktywne Dzielnice” czy podczas zdalnego nauczania (zorganizowanie zakupu podajników płynu dezynfekującego). Planowano również wspólną organizację XVI edycji konkursu miejskiego Young Masters of English pod patronatem Prezydenta Miasta (26.03.2020r.), który ostatecznie nie odbył się ze względu na wprowadzenie kształcenia na odległość. Wraz z Dyrektorem Szkoły, przedstawiciele rodziców (p. J. Siemek-Dzięburska i p. M. Pieczara) założyli Komitet Społeczny „Aktywna Osiemnastka”, który w okresie 05.06.2018 - 4.06.2019 przeprowadził dwie zbiórki publiczne na rzecz szkoły – zebrano ponad 3 000 zł. Sprawozdanie wraz z fakturami Dyrektor                      A. Hassa przesłała do Ministerstwa Cyfryzacji.W trakcie roku szkolnego, rodzice korzystali także w sposób bezpośredni lub telefoniczny z indywidualnego kontaktu z Dyrektorem Szkoły w celu złożenia próśb, wniosków, uzyskania wyjaśnień czy porad.